Skriv ut
Dela

Bygga, bo & miljö - kvalitetsredovisning

Kvalitetsundersökningar är en viktig del i arbetet för att förbättra verksamheten.

Stockholm Business Alliance
Nöjd Kund Index

Vartannat år genomför Stockholm Business Alliance en undersökning om hur nöjda företagare är med Stockholms kommuners service. Nöjdheten mäts i NKI (Nöjd Kund Index) och är maximalt 100. Sex områden mäts: bygglov, livsmedelskontroll, markupplåtelse, miljötillsyn, brandtillsyn och serveringstillstånd. 

Resultat 2015: Sammantaget för de sex verksamheter som mättes blev NKI 74, en ökning från 67 år 2013, vilket ger Lidingö en tredjeplats bland Stockholmskommunerna.

Lidingö hamnar på första- och andraplats inom brandtillsyn respektive bygglov och är tillsammans med Upplands-Bro och Örebro en av topp tre bland Stockholm Business Alliance-kommunerna. Lidingös livsmedelskontroll hamnade på fjärde plats bland Stockholmskommunerna.

Bygglovalliansens undersökning

Lidingö ingår i nätverket Bygglovalliansen där man tillsammans med flera andra kommuner i Stockholmsregionen arbetar för att förbättra servicen kring bygglovhantering.

2013 års undersökning visar att 75 procent av de tillfrågade tyckte att påståendet Jag är nöjd med handläggningen i sin helhet stämmer helt eller stämmer ganska väl.

Kontakt

Har du frågor, synpunkter eller vill komma i kontakt?
Kontakta oss via webbenlänk till annan webbplats

Miljö- och stadsbyggnadskontoret
Kundcenter
Tel: 08-731 30 00
Vardagar: 08.30-16.00
E-post: miljo.stadsbyggnad
E-tjänster och blanketterlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kvalitetsundersökningar

Stockholm Business Alliance

Nöjd Kund Index 2015Powerpoint (powerpoint, 2.1 MB) 
Nöjd Kund Index 2013PDF (pdf, 7.5 MB)
Nöjd Kund Index 2011PDF
(pdf, 1 MB)

Bygglovalliansen
Rapport från 2013PDF (pdf, 2.7 MB)
Rapport från 2012PDF (pdf, 2.4 MB)
Rapport från 2011PDF
(pdf, 2 MB)

Till toppen av sidan