Skriv ut
Dela

Bygga, bo & miljö - kvalitetsredovisning

Kvalitetsundersökningar är en viktig del i arbetet för att förbättra verksamheten.

Serviceundersökning, Nöjd Kund Index NKI

Vartannat år genomförs en undersökning om hur nöjda företagare är med Lidingö stads service. Nöjdheten mäts i NKI (Nöjd Kund Index) och är maximalt 100. Fem verksamheter undersöks: bygglov, markupplåtelser, miljötillsyn, brandtillsyn och serveringstillstånd. 

Resultat 2013: Sammantaget för de fem verksamheterna var NKI 67. Miljötillsyn hade en NKI på 67. Bygglovverksamheten hade en NKI på 63.

Bygglovalliansens undersökning

Lidingö ingår i nätverket Bygglovalliansen. Tillsammans med flera andra kommuner i Stockholmsregionen arbetar man för att förbättra servicen kring bygglovhantering.

2013 års undersökning visar att 75 procent av de tillfrågade tyckte att påståendet Jag är nöjd med handläggningen i sin helhet stämmer helt eller stämmer ganska väl.

Kontakt

Har du frågor, synpunkter eller vill komma i kontakt?
Kontakta oss via webbenlänk till annan webbplats

Miljö- och stadsbyggnadskontoret
Kundtjänst
Tel: 08-731 33 22
Vardagar: 08.30-16.00
E-post: miljo.stadsbyggnad
E-tjänster och blanketter

Kvalitetsundersökningar

Serviceundersökning
Nöjd Kund Index 2011PDF (pdf, 1 MB)
Nöjd Kund Index 2013PDF (pdf, 7.5 MB)

Bygglovalliansen
Rapport från 2013PDF (pdf, 2.7 MB)
Rapport från 2012PDF (pdf, 2.4 MB)
Rapport från 2011PDF
(pdf, 2 MB)

Hur kan vi förbättra den? Hur kan vi förbättra den?
Tack för ditt svar!
0 av 4 gillar detta
Till toppen av sidan