Behöver du hjälp med att faxa, kopiera eller skanna dokument? Allt detta kan du göra på biblioteket. Prata med oss i personalen så hjälper vi dig.
Biblioteket har en fax på plan 1 som alla får använda. För att faxa måste du betala en avgift. Prata med oss i personalen för att få hjälp med att faxa.
Startavgift:
Utöver startavgiften kostar det 3 kronor per sida att skicka fax.
I biblioteket finns en kopieringsapparat som alla får använda. För att kopiera behöver du köpa ett kopieringskort av personalen, de finns i storlekarna 10 kronor/5 kopior, 20 kronor/10 kopior, 50 kronor/25 kopior, 100 kronor/50 kopior eller 200 kronor/100 kopior.
Att kopiera kostar 2 kronor för svartvita kopior och 4 kronor för färgkopior.
Behöver du skanna ett dokument? Om du vill skicka ett skannat dokument direkt till en e-postadress kan du göra det via vår fax/kopieringsapparat. Fråga oss i personalen, så visar vi hur du gör. Det är gratis, så länge du inte skriver ut dokumentet.
Om du behöver skriva ut något från en dator så går det att göra från alla datorer i biblioteket (förutom de datorer där man söker i bibliotekskatalogen). Det går bara att skriva ut i svartvitt och A4-format. Utskrifterna hämtas i lånedisken och kostar 3 kronor per sida.