Skidor och skridskor

Skidåkning

När det är snö finns det särskilda skidspår att åka i. Du kan läsa mer om skidspåren på webbplatsen skidspår.se Länk till annan webbplats. Där får du veta hur långa spåren är och var du hittar dem.

Skridskoåkning

Friluftsfrämjandet ordnar en skridskobana på Grönstaviken. Du kan ringa dem på telefon 08-767 39 09 och fråga om banan.

På Kottlasjön brukar kommunen ploga en slinga. Tänk på säkerheten när du är ute på isen. Åk inte skridskor på sjön ensam och använd gärna isdubbar.

På gräsmattan vid Kyrkviken och vid Sticklinge skola brukar det också finnas skridskobanor. Likaså utomhus vid Lidingövallen.

I Högsätra finns två ishallar. Där kan du åka skridskor vid vissa tider.

Du kan fråga kommunen om skridskobanorna. Telefon-nummer och e‑postadress ser du till höger.

Kontakt

Kultur- och fritidsförvaltningen
Tel: 08-731 30 00
E-post: kultur.fritid
Till toppen av sidan