Skriv ut
Dela

Support Vklass - förskola

Vklass är de kommunala förskolornas plattform för kommunikation.

Support

För hjälp med de olika funktionerna i Vklass finns flera resurser för dig som vårdnadshavare.

Inloggning - Vklass på webben

Du som vårdnadshavare loggar in via  Skolwebben med Mobilt BankID eller annan e-legitimation.
OBS! Du kan inte logga in med användarnamn/lösenord på webben.

Om du har problem att logga in:

  • töm din webbläsares cache eller pröva med en annan webbläsare
  • om du har möjlighet: pröva med en annan dator/surfplatta

Om du har fortsatt problem med inloggningen på webben gör du en felanmälan.

Inloggning - Vklass app

Om du är helt ny användare eller glömt lösenordet går du till https://www.vklass.se/ForgotPassword.aspxlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster och följer instruktionerna.

Det utskickade lösenordet måste verifieras på webben innan det fungerar. Det ser ut så här:

Hämta nytt lösenord för Vklass

Du kan ändra både användarnamn och lösenord i appen via "Inställningar" (uppe i högra hörnet).

Du kan också logga in i appen med Mobilt BankID. Välj "Logga in med SSO". I nästa steg väljer du "Lidingö stad" och "Lidingö e-login för vårdnadshavare".

Problem med Vklass app

Om du har problem med Vklass app, pröva nedanstående åtgärder i turordning innan du felanmäler via formuläret nedan:

1. Kolla alltid att du har den nyaste versionen av appen.

2. Stäng av mobilen helt och starta den igen.

3. iPhone: Avinstallera appen. Stäng av mobilen helt och starta den igen. Installera appen på nytt.
Android: Gå in på Inställningar, Appar, Vklass, Rensa data/cache. Om inte det fungerar, ta bort appen och installera den igen.

Har du fortfarande problem, gör en felanmälan nedan.

Om Vklass visar felaktiga uppgifter

Om Vklass visar felaktiga eller ofullständiga uppgifter om dig eller ditt barn eller om det är något annat fel, ber vi dig beskriva felet i formuläret nedan och skicka in det till oss.






F. Felet gäller: *
Multiple selection



Till toppen av sidan