Lyssna
Lyssna
Skriv ut
Dela

Vuxenutbildning och SFI

Text

Om du är vuxen och behöver gå i skolan kan du gå i den kommunala vuxenskolan. Den brukar kallas komvux. Där kan du läsa in både grund-skolans och gymnasie-skolans utbildningar.
 
Frågor om utbildningarna kan du ställa till Vuxen-utbildningen.

Vuxenutbildningens webbsida

Svenska för invandrare (SFI)

För att få jobb i Sverige behöver du kunna prata bra svenska. Vuxen-utbildningen ger kurser i Svenska för invandrare (SFI). På kurserna får du också lära dig om hur saker fungerar i Sverige. SFI är gratis. Vuxen-utbildningen kan hjälpa dig att hitta rätt kurs.

Vuxenutbildningens webbsida

Kontakt
Till toppen av sidan