Skriv ut
Dela

Problem att logga in med e-legitimation

Följ stegen nedan om du har problem att logga in i Skolbyte, Dexter eller Vklass med din e-legitimation.

Innan du felanmäler kan du pröva logga in med en annan webbläsare, dator, surfplatta eller smartphone.

1. Det är i första hand utfärdarna (BankID, Nordea, Telia) som ger support. Kontrollera att din e-legitimation fungerar genom att använda utfärdarnas testsidor (se länkar ute till höger). Kontakta respektive support för att få hjälp.

Om steg 1 är avklarat och du fortfarande inte kan logga in:
2. Kontrollera att du kan logga in på någon annan webbplats som använder e-legitimation, till exempel Skatteverketlänk till annan webbplats eller Försäkringskassan.länk till annan webbplats

Om steg 2 är avklarat men du fortfarande inte kan logga in:
3. Fyll i nedanstående formulär och skicka till utbildningsförvaltningen.




D. Jag verifierar att min e-legitimation fungerar på andra webbplatser som t.ex. skatteverket.se (steg 2 ovan)? *
Multiple selection

E. Vilket system försöker du logga in i? *






F. Vilken typ av e-legitimation använder du? *




G. Vilket operativsystem använder du? *





H. Vilken webbläsare använder du? *








K. Varifrån loggar du in? *




Kontakt

Har du frågor, sypunkter eller vill komma i kontakt med oss?
Kontakta oss via webbenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Lärande- och kulturförvaltningen
Tel: 08- 731 30 20
Vardagar 08:30-16.00

Till toppen av sidan