Huvudinnehållet startar här

Lyssna
Lyssna
Skriv ut
Dela

Huvudinnehållet startar här

Papperskorgar och skräp

Du får inte skräpa ned utomhus. Det står i lagen. Det gäller både i naturen och i samhället. Lagen gäller även för din egen tomt. Du får alltså inte skräpa ned på din egen tomt heller.

Gratis hundbajspåsar

Det finns gratis hundbajs-påsar på flera platser på Lidingö. Påsarna sitter på stolpar. På påsarna är det reklam för de företag som betalar för påsarna. Påsarna bryts ned i naturen. Men det är meningen att du ska kasta de fulla påsarna i soporna. Tanken med gratis hundbajs-påsar är att det ska vara enkelt att hålla Lidingö rent.

När påsarna är slut kan du kontakta tekniska förvaltningens kundtjänst.

Kontakt
Till toppen av sidan