Lyssna
Lyssna
Skriv ut
Dela

Idrott och motion

Anläggningar

Lidingö har flera idrottshallar. Här kan du läsa om några:

  • Lidingövallen. På Lidingövallen finns fotbollsplaner med konstgräs och ett gym. Där kan du också friidrotta.
  • Gångsätra-hallen. I Gångsätra-hallen finns en simbassäng, sporthallar och gym.
  • Bosön. På Bosön finns simbassäng, olika sporthallar, löparbanor och gym.

På Lidingö finns också två tennishallar, två ishallar och en bowlinghall.

Spår och leder

På Lidingö finns många olika spår och leder. Du kan följa lederna och få motion och en skön natur-upplevelse:

Kontakt
Till toppen av sidan