Friluftsliv

Lidingö stad har två natur-reservat: Långängen-Elfvik och Kappsta.

Långängen-Elfviks natur-reservat är stort. Hela Kottlasjön och Elfvikslandet ingår. Hundar ska vara kopplade i nästan hela reservatet.

Kappsta-reservatet har stränga regler.

  • Alla hundar ska vara kopplade.
  • Du får inte bryta kvistar eller gräva upp växter.
  • Du får inte störa djurlivet eller ta med husdjur som är lösa.
  • Det är förbjudet att elda.
  • Du får inte störa med musik, apparater eller höga ljud.
  • Du får inte heller rida, tälta eller cykla i Kappsta-reservatet.
  • Båtar som lägger till får stanna högst två dygn.

Spår och leder hittar du under sidan idrott och motion.

Kontakt

Naturreservat:
Tekniska förvaltningen
Enheten för natur och park
Tel: 08-731 30 00
E-post: teknik
Till toppen av sidan