Friluftsliv
Lidingö stad har två natur-reservat: Långängen-Elfvik och Kappsta.
Långängen-Elfviks natur-reservat är stort. Hela Kottlasjön och Elfvikslandet ingår. Hundar ska vara kopplade i nästan hela reservatet.
Kappsta-reservatet har stränga regler.
- Alla hundar ska vara kopplade.
- Du får inte bryta kvistar eller gräva upp växter.
- Du får inte störa djurlivet eller ta med husdjur som är lösa.
- Det är förbjudet att elda.
- Du får inte störa med musik, apparater eller höga ljud.
- Du får inte heller rida, tälta eller cykla i Kappsta-reservatet.
- Båtar som lägger till får stanna högst två dygn.
Spår och leder hittar du under sidan idrott och motion.