Huvudinnehållet startar här
Huvudinnehållet startar här
Adoption
Vill du adoptera ett barn? Då behöver du ett medgivande från socialnämnden.
Du måste ha ett medgivande från socialnämnden för att få adoptera ett barn. Det innebär att en familje-rätts-sekreterare gör en hem-utredning i din familj. Det är socialnämnden som fattar beslut om medgivandet.
Har du frågor om adoption? Då kan du kontakta vår familje-rätts-sekreterare.
Vill du veta mer adoptioner?
Adoptionscentrums webbplats Länk till annan webbplats.