Huvudinnehållet startar här

Lyssna
Lyssna
Skriv ut
Dela

Huvudinnehållet startar här

Städning av gator

Vi börjar vårstäda vägar, gångvägar och cykelvägar i början av april. Vi börjar i centrum och fortsätter med bostads-områden på norra Lidingö, och sedan på södra Lidingö. Det tar tre till fyra veckor att sopa rent hela Lidingö. Vi försöker vara klara till sista april, men det beror på vädret.

Du kan felanmäla om vi inte sopat

Du kan felanmäla om din väg inte blivit sopad. Då kontaktar du tekniska förvaltningen. Vi tar emot felanmälningar om sopning från början av månaden maj. Telefon-nummer och e-postadress till oss ser du till höger.

Du måste parkera rätt

Du måste följa särskilda parkeringsregler på vintern. Det är för att vi ska kunna ploga och sopa så bra som möjligt. Reglerna gäller i månaderna:

  • december,
  • januari,
  • februari,
  • mars,
  • april.

Här får du veta mer om dessa parkeringsregler (sidan är inte lättläst).

Kontakt
Till toppen av sidan