Huvudinnehållet startar här

Lyssna
Lyssna
Skriv ut
Dela

Boka möteslokal

Vill du hyra en lokal i stadshuset för möte? Några av möteslokalerna i stadshuset kan hyras för möten och föreläsningar.

Boka möteslokal

Om du vill hyra ett av våra mötesrum fyller du i formuläret via länken. Vi återkommer med ett svar inom ungefär tre till fem arbetsdagar.

Boka möteslokal i stadshuset, e-tjänst Länk till annan webbplats.

Se om det finns ledig lokal

Vill du veta om det finns en ledig lokal ett visst datum, kan du skicka ett mejl. Bokning av lokal kan inte göras över telefon eller mail, vill du göra en bokning använder du dig av vår e-tjänst.

E-post: kundcenter@lidingo.se

Telefonnummer: 08-731 31 01

Idrotts- och festlokaler

Önskar du boka en idrotts- eller festlokal hittar du mer information på vår webbplats, lidingo.se

Boka lokal och anläggning

Storholmen

Ljus möteslokal med fönster i vinkel. Skärm på ena kortsidan. 

Pris:

  • Ordinarie pris 800 kronor/timme
  • Rabatterat pris 320 kronor/timme

Möblering och antal platser

  • Skolsittning: 20 personer
  • U-bordssittning: 20 personer
  • Sittning i öar 20 personer
  • Styrelsesittning: 20 personer
  • Biosittning: 50 personer

I lokalen ingår:

  • Storbildsskärm inklusive ljud.
  • Whiteboard, whiteboardpennor, hdmi sladd
  • Hörslinga.

Fjäderholmarna

Ljus möteslokal med fönster i vinkel. Skärm på ena kortsidan. 

Pris:

  • Ordinarie pris 800 kronor/timme
  • Rabatterat pris 320 kronor/timme

Möblering och antal platser

  • Skolsittning: 20 personer
  • U-bordssittning: 20 personer
  • Sittning i öar 20 personer
  • Styrelsesittning: 20 personer
  • Biosittning: 50 personer

I lokalen ingår:

  • Storbildsskärm inklusive ljud.
  • Whiteboard, whiteboardpennor, hdmi sladd
  • Hörslinga.

Storholmen och Fjäderholmarna kan öppnas upp till en stor lokal. Då gäller följande möbleringsalternativ:

  • Skolsittning: 48 personer
  • U-bordssittning: 40 personer
  • Sittning i öar 48 personer
  • Styrelsesittning: 40 personer
  • Biosittning: 100 personer

Baggeby

Möteslokal med fönster längs ena långsidan och heltäckningsmatta. Skärm på kortsidan. 

Pris:

  • Ordinarie pris 520 kronor/timme
  • Rabatterat pris 210 kronor/timme

Möblering och antal platser

  • U-bordsittning: 18 personer
  • Biosittning: 30 personer
  • Skolsittning: 18 personer
  • Öar: 16 personer

I lokalen ingår:

  • Storbildsskärm inklusive ljud.
  • Whiteboard, whiteboardpennor, hdmi sladd
  • Hörslinga.

Gustaf Dalénsalen

Möteslokal med scen på  på ena kortsidan, kamera och scenbelysning. Fasta vadderade stolar på golv som lutar mot scenen. 

Pris:

  • Ordinarie pris 2000 kronor/timme
  • Rabatterat pris 800 kronor/timme

Möblering och antal platser

  • 232 personer i biosittning.

I lokalen ingår:

  • 3 myggor
  • 3 handmikrofoner
  • Stor bildskärm
  • Ljud och ljus anläggning
  • Hörslinga obs. ta med egen dator

Övriga lokaler

Övriga lokaler som går att hyra för möten

Lokal

Antal person

Ordinarie pris

Rabatterat pris

Bergholmen

24

360

140

Boholmen

12

270

110

Duvholmen

8

200

80

Svanholmen

8

150

60

Tallholmen

6

150

60

Talludden

6

150

60

Tistelholmen

6

150

60

Tilläggstjänster

Teknisk hjälp ljud– och ljussättning

Priser ges på förfrågan. Gäller endast bokningar i Gustaf Dalén-salen.

  • Timpris för ljudtekniker, vardag och helg klockan 08.00–00.00
  • Timpris för ljustekniker/ljussättare vardag och helg klockan 08.00–00.00
  • Timpris för riggare/scenarbetare vardag och helg klockan 08.00–00.00
  • Timpris efter klockan 00.00 – efter förfrågan.

Vaktmästartjänster

Möblering och enklare teknisk hjälp. Minimum tre timmar. Bokas på förfrågan. Priserna avser per vaktmästare.

  • Måndag– fredag 07.00–17.00: Ingen kostnad
  • Timpris – efter klockan 17.00: 350 kronor/timme
  • Timpris – helg: 450 kronor/timme
  • Timpris – storhelg/röd dag: 550 kronor/timme

Bevakning

  • Pris 465 kronor/timme om vakt bokas 24 timmar innan bokningstillfället.
  • Pris 491 kronor/timme om vakt bokas 8 timmar innan bokningstillfället.
  • Pris 517 kronor/timme om vakt bokas 3 timmar innan bokningstillfället.

Minimum 2 timmar per tillfälle.

Regler och ansvar

Bokningsregler:

  • Handläggningstiden är 3-5 arbetsdagar. Önskat bokningsdatum bör därmed vara minst en vecka fram i tiden.
  • Vid bokning som sker utanför ordinarie öppettider tillkommer kostnad för bevakning. Om lokaler bokas i olika delar av huset behöver två väktare bokas.
    Ordinarie öppettider:
    Måndag–torsdag klockan 08.00–20.00
    Fredag 08.00–16.30
    Helger stängt.
  • Föreningar som är registrerade i Lidingö stads föreningsregister får 60 procent rabatt på ordinarie pris. I Lidingö stads föreningsregister kan du se om din förening är registrerad. Föreningsregistret administreras av idrottsenheten.
    Lidingö stads föreningsregister (FRI) Länk till annan webbplats.
  • Teknisk hjälp för ljus och ljud som inte kan utföras av vaktmästeri bokas via upphandlad leverantör. Endast denna leverantör får utföra tjänsten. Kostnadsförslag ges på förfrågan av dessa tjänster. Övrig rekvisita som önskas medtagas ska informeras av arrangören och godkännas av Lidingö stad.
  • Vi erbjuder bokning av lokal, möblering och enklare teknisk hjälp. När mötet börjat är du på egen hand. Vi erbjuder inte konferensservice. Önskar du ha tekniker på plats under hela mötet kan det göras på förfrågan.
  • Vid bokning av salen Gustaf Dalén utanför bibliotekets öppettider, vänligen respektera avspärrningsband och trivselregler.
  • Vill man göra en justering eller tillägg till sina tilläggstjänster så behöver vi information om detta 10 arbetsdagar innan aktuell bokning.
  • Avbokning kan ske utan kostnad om man inte har bokat tilläggstjänster. Har man bokat tilläggstjänster (exempelvis bevakning eller teknisk hjälp) behöver avbokning ske senast 3 arbetsdagar innan aktuell bokning.
  • Möbleringsalternativ: U-sittning, biosittning, styrelsesittning, samt öar kan erbjudas i lokalerna Fjäderholmarna och Storholmen. U-sittning och biosittning erbjuds i lokal Baggeby. Möblering kan ske vardagar klockan 08.00–17.00, utanför dessa tider kan extra avgifter från vaktmästeri tillkomma. Om ingen önskad möblering anges möbleras det i U-sittning. I salen Gustaf Dalén är det fast sittning med 232 stolar, max 300 personer får befinna sig i lokalen.

Arrangörens ansvar för lokalen

  • Om bokningen infinner sig utanför öppettiderna bokas stationär väktare som utför rondering, och hjälper till med lås-och larmrelaterade frågor. Arrangören ansvarar för att inga obehöriga vistas i lokalerna under hyrestiden. Efter avslutad aktivitet ska arrangören se till att inga obehöriga uppehåller sig i lokalerna.
  • Arrangören ska se till att god ordning råder och att lokal och materiel vårdas väl.
  • Bänkar, bord, stolar med mera ska alltid återställas på sina rätta platser och får inte avlägsnas från lokalen.
  • Inga djur får vistas i lokalerna.
  • Rökning, alkohol eller andra droger får inte förekomma i lokalerna.
  • Det går bra att medta fika och att ha lättare kall förtäring såsom smörgåsar och sallader i möteslokalerna. Det är inte tillåtet med glas, bestick och porslinsmuggar i lokalerna på grund av Lidingö stads säkerhetsregler. Varm mat är inte tillåten. Mötesarrangören ansvarar själv för städning efter eventuell förtäring.
  • Skulle använd lokal vara i sådant skick att den fordrar extra arbetsinsats från personalen debiteras arrangören för merkostnaden.
  • Lidingö stad ansvarar inte för olycksfall eller skada som uppkommer under vistelse i lokalerna om det inte klart framgår att skadan uppkommit på grund av materiella brister.
  • Lidingö stad ansvarar inte för förlust av eller skada på personliga tillhörigheter.
  • Vid skadegörelse eller fel på utrustningen ska kundcenter informeras snarast möjligast.
  • Om levande material såsom växter ska tas in i lokalen ska det anges i ansökan och godkännas av Lidingö stad.

Om brandskydd

  • Lokalen har brandlarm. Användning av apparater som avger rök/ånga eller värme är inte tillåtna. Öppen eld (exempelvis levande ljus) får inte förekomma. Arrangören debiteras för falsklarm.
  • Maximalt personantal (som anges på skylt alternativt är överenskommet) får inte överskridas.
  • Arrangören ansvarar för att utrymningsvägar och utrymningsskyltar inte blockeras samt att materiel i övrigt placeras på ett sätt som inte påverkar utrymningen negativt.

Kontaktuppgifter

Telefon: 08-731 31 01
E-post: kundcenter@lidingo.se

Kontakt
Till toppen av sidan