Lyssna
Lyssna
Skriv ut
Dela

Badplatser

Lidingö stad har flera strandbad:

  • Fågelö-udde har en lång sandstrand. Här finns servering, grillplats och minigolfbana. Det finns också hopptorn och toaletter. Du kan åka buss 204 eller 212 hit. Den ena parkeringen passar bra om man har rullstol eller barnvagn med sig.
  • Södergarns-badet har sandstrand och gräs. Det finns toalett. Du kan åka buss 204 eller 212 hit.
  • Sticklinge-badet kallas också Sandviks-badet. Det ligger längst ut på norra Sticklinge. Du kan åka buss 205 hit.
  • Käppala-badet har både klippor och strand. Det finns toalett här. Du kan åka hit med Lidingö-tåget. Hållplatsen heter Käppala.
  • Kottlasjön har klippor och en liten strand. Du badar i sötvatten här. Det finns toalett, och du kan åka buss 201 hit.
Kontakt
Till toppen av sidan