Huvudinnehållet startar här
Huvudinnehållet startar här
Badplatser
Lidingö stad har flera strandbad:
- Fågelöudde har en lång sandstrand. Här finns servering, grillplats och minigolfbana. Det finns också hopptorn och toaletter. Du kan åka buss 204 eller 212 hit. Den ena parkeringen passar bra om man har rullstol eller barnvagn med sig.
- Södergarnsbadet har sandstrand och gräs. Det finns toalett. Du kan åka buss 204 eller 212 hit.
- Sticklingebadet kallas också Sandviksbadet. Det ligger längst ut på norra Sticklinge. Du kan åka buss 205 hit.
- Käppalabadet har både klippor och strand. Det finns toalett här. Du kan åka hit med Lidingötåget. Hållplatsen heter Käppala.
- Kottlasjön har klippor och en liten strand. Du badar i sötvatten här. Det finns toalett, och du kan åka buss 201 hit.