Huvudinnehållet startar här

Lyssna
Lyssna
Skriv ut
Dela

Mätning: Enkelt att nå staden via e-post

Kontakten med Lidingö stad via e-post är enkel och tydlig. Det visar en ny servicemätning som Sveriges kommuner och regioner (SKR) genomfört.

För andra året i rad mäter SKR invånarnas upplevelse av service och bemötande vid kontakt med sin kommun. För Lidingö stads del syns en ökning vad gäller upplevd enkelhet och tydlighet vid kontakt via e-post.

– Vi vill gärna tacka de medborgare som deltog i mätningen i år, säger Birgitta Berglund, kundcenterchef. Hon fortsätter:

– Vi har tagit till oss av resultatet från i fjol och försökt förbättra oss utifrån det. Det är kul att se att vi har lyckats bli tydligare via e-post, en kanal vi ofta använder för att återkoppla till Lidingöborna om ärenden de lagt till oss.

Servicemätningen visar även hur invånarna upplever kommunens bemötande, tydlighet och enkelhet via telefon. Här halkar staden ned något mot i fjol, även om vi ligger klart över rikssnittet och i topp 8 i alla delar av mätningen.

Totalt deltog 67 kommuner i mätningen.

Mer information om servicemätningen och hela resultatet finns på SKR:s webbplats.

Resultat servicemätning 2023, Sveriges kommuner och regioner Länk till annan webbplats.

Till toppen av sidan