E-handel och e-faktura
Lidingö stad arbetar med ett elektroniskt inköpssystem för både beställningar och fakturor.
Vi vill att alla våra leverantörer är med och bidrar till detta, så att vi gemensamt kan få en mer effektiv och miljövänlig hantering.
Inköpssystemet skapar förutsättning för stadens beställare att köpa rätt vara eller tjänst från rätt leverantör till rätt pris med gällande avtalsvillkor. I stadens upphandlingar ställs krav på att våra leverantörer ansluter sig till inköpssystemet och därmed blir beställningsbara för stadens beställare.
Stadens inköpsprocess ska tillämpas för alla inköp kommunen gör. Alla beställningar ska göras elektroniskt och det är enbart medarbetare som är utbildade och certifierade som har rätt att göra beställningar. Processen säkerställer effektiva och goda inköp som ger maximalt värde för skattepengarna.
E-faktura
Sedan den 1 april 2019 ska alla fakturor som skickas till offentlig sektor vara e-fakturor. Observera att en pdf-faktura som skickas till en mailadress inte är en e-faktura. Under fliken "E-faktura – fördjupad information" nedan kan du läsa mer.
Lidingö stads e-faktura uppgifter:
GLN: 7340033800066
Peppol-ID: 0007:2120000191
VAN-operatör: OpusCapita
För anslutning till stadens inköpssystem samt e-fakturafrågor, kontakta:
E-post: ehandel@lidingo.se