Lyssna
Lyssna
Skriv ut
Dela

Museum och gallerier

I skulpturparken på Millesgården.

Lidingö museum

På Lidingö museum kan du se hur det var på Lidingö under hela 1900-talet. Museet drivs av Lidingö hembygdsförening. Museet finns i Villa Fornboda.

Konsthallen i stadshuset

Konsthallen i stadshuset ligger innanför stadshusets dörrar. Där finns också stadshusets reception. Konsthallen är stor och den har samma öppettider som stadshuset. Både föreningar, konstnärer och studieförbund får ställa ut där.

Millesgården

På Millesgården bodde konstnären Carl Milles och hans familj. Idag är Millesgården ett konstmuseum. Här finns konst som är över tusen år gammal. Men också konst från idag.

På Millesgården finns många skulpturer som Carl Milles gjort. Dessutom finns det särskilda utställningar som visas en kort tid och sedan byts ut. Millesgården har också en restaurang.

Kontakt
Till toppen av sidan