Lyssna
Lyssna
Skriv ut
Dela

Kulturvandringar

Det har bott människor på Lidingö i över tusen år. Därför finns det mycket gammalt att titta på. Det finns gamla gravfält och runinskrifter. Det finns också gårdar som är flera hundra år gamla och sommarstugor som är över hundra år gamla.

Om du vill se Lidingö och läsa om det du ser kan du gå en kulturvandring. En kulturvandring är en promenad som du kan läsa om. Det står hur du ska gå och vad du kan titta på. Det står också lite om det som du kan titta på.

Varje kulturvandring tar knappt två timmar om du går i vanlig takt. Du hittar kulturvandringarna när du klickar på länkarna (sidorna är inte lättlästa):

Promenaden från Dalängen till Grönsta Pdf, 127.7 kB, öppnas i nytt fönster. (Pdf, 127.7 kB)
Promenaden från Kyrkviken till Ekholmsnäs Pdf, 1022.2 kB, öppnas i nytt fönster. (Pdf, 1022.2 kB)
Promenad från Mölna till Gångsätra Pdf, 1.1 MB, öppnas i nytt fönster. (Pdf, 1.1 MB)
Promenad från Torsvik till Mosstorp Pdf, 1.2 MB, öppnas i nytt fönster. (Pdf, 1.2 MB)
Promenad från Larsberg till Baggeby Pdf, 241.1 kB, öppnas i nytt fönster. (Pdf, 241.1 kB)
Promenad från Bo till Garbo Pdf, 106.9 kB, öppnas i nytt fönster. (Pdf, 106.9 kB)

Kontakt
Till toppen av sidan